Eerste Nedertarwe velddag een mooi moment voor bakkers en boeren

Afgelopen week vond de eerste Nedertarwe velddag plaats in Brielle. Een mooi moment voor onze boeren die het Nedertarwe telen om kennis te maken met de bakkers die er de lekkerste broodproducten van maken. Het was een mooie dag waarbij het contact voor kennis zorgde en er ook nog mooie foto's en videoopnames gemaakt werden om in te zetten om zo het verhaal van Nedertarwe te vertellen.

 

Contact, foto's en video's

De bakkers kwamen uit heel Nederland naar Brielle waar ze voor het eerst met de boeren kennis maakten, die verantwoordelijk zijn voor hun tarwe. Zo kregen ze in de onderlinge gesprekken veel info mee over de belangrijkste grondstof van hun producten. En dit verhaal kunnen ze dan delen met hun klanten (de consument) om zo duidelijk te maken dat alle deelnemers in de keten hun steentje bijdragen aan een duurzame wereld. Nadat de bakkers en boeren kennis hadden gemaakt, was het tijd voor het maken van foto's en videoreportages, die het verhaal van Nedertarwe moeten gaan ondersteunen op social media. Ondanks de extreme temperatuur is dat allemaal prima gelukt. Jullie zullen deze beelden binnenkort vast voorbij zien komen. 

 

Nedertarwe

Nedertarwe is ontwikkeld zodat elke bakker het lekkerste en meest duurzame brood kan bakken. Het is bloem en meel op topniveau van graan van dichtbij, exclusief voor de ambachtelijke bakker. Het graan komt van Nederlandse bodem en wordt door gecertificeerde en vooruitstrevende boeren met veel aandacht, volgens strikte richtlijnen duurzaam geteeld. Hierdoor weet je als consument waar je brood vandaan komt. Bij Nedertarwe is duurzaamheid erg belangrijk. Gecertificeerde boeren verbeteren de biodiversiteit door akkerranden te voorzien van bloemenranden, de bodemkwaliteit te verbeteren en het effect van gewasbestrijdingsmiddelen te verminderen. Zo draagt brood van Nedertarwe bij aan de wereld een beetje beter achter te laten.  
 

Duurzaamheid in beweging krijgen en houden

De samenwerking tussen Royal Koopmans en CZAV is echt strategisch en gericht op de lange termijn. Beide partijen hebben veel kennis die ze graag willen delen met elkaar om vooruit te komen. Dirk Lodewijk, CEO van Royal Koopmans legt uit: “wij delen onze inzichten op het gebied van consumentenvoorkeuren, marktrends en vertalen dit in concepten waarmee we meerwaarde willen creëren in een transparante keten. Nedertarwe is hier een prachtig voorbeeld van.”